ביום יום הגדוש לא תמיד יש לנו הזדמנות "לחשוב מחוץ לקופסא", לבצע תכנית אסטרטגית, להשקיע בפיתוח המיומנויות הקוגניטיביות. אבל בחדר בריחה אנחנו מתמקדים במשימה וכושר החשיבה נכנס לפעולה.
חדרי בריחה הוא קונספט מבוקש שהפך לאחד הבילויים הנחשקים בזירת האטרקציות – מתאים לילדים, למבוגרים, לזוגות, משפחות, עובדים בגיבוש, חברים שמחפשים הרפתקה ועוד.
מעבר לתעלומה מסתורית, פעולה עם הרבה אקשן, הרי שברגע שנכנסים לחדר, אנחנו יוצאים מאזור הנוחות ונדרשים לשכלל את היכולות שלנו עד לאקסטרים, כדי שנוכל לפעול בדרך הטובה והמהירה ביותר. החוויה הזאת הינה חוויה עוצמתית מבחינות רבות – מעלה את מצב הרוח, משפרת את היצירתיות, מחזקת את הביטחון העצמי, מעוררת מחשבה.
לפניכם כמה דברים מעניינים על הקשר בין חדרי בריחה לחשיבה יצירתית:
לחשוב אחרת
האתגר שמחכה בחדר בריחה גורם לנו לחפש רעיונות בלתי שגרתיים שיעזרו לנו לפענח את התעלומה או לפצח את המשימה. אנחנו מנסים לאמץ דרכים יצירתית על מנת לבדוק איזו דרך תתגלה כדרך הנכונה לפתרון או לניצחון. למעשה, המפגש פנים מול פנים באי וודאות מניע אותנו להגיב בדרכים יצירתיות וחדשניות תוך התמודדות ובחינת המצב מנקודות מבט שונות.
לחשוב ביחד
הפעילות בחדר בריחה מתנהלת בשני מישורים מקבילים: מצד אחד, כל משתתף חושב עם עצמו כיצד לעבור לשלב הבא ולהתקדם במשימה ומצד שני, יש חשיבות רבה לחשיבה המשותפת. לפעמים כל שצריך זה להעלות רעיון ושהפרטנר או משתתף נוסף ישלים או ישכלל אותו ויהפוך את התיאוריה שהגיתם הלכה למעשה. סיעור המוחות הזה בעל ערך רב: אנחנו לומדים לשתף פעולה, לחשוב בלב ובקול רם, לאחד כוחות למען מטרה אחת.
לחשוב אסטרטגיה
אומנם בחדר בריחה חושבים תוך כדי תנועה, אבל החשיבה היא מכוונת ומבוססת על יוזמה אסטרטגית. כדאי לגבש מראש תוכנית פעולה ולשקול טקטיקות תוך ראייה קדימה. בפעילות של חדר בריחה אנחנו מרחיבים את החשיבה כשאנחנו שוקלים מגוון רחב של טכניקות ואלטרנטיבות. בנוסף, בשל ההתמודדות עם אתגרים שונים בחדר אחד אנחנו מפתחים את כישורי המולטי טסקינג שלנו תוך כדי תנועה ועם הרבה הנאה.
לחשוב חיובי
אפילו אם בהתחלה לא הולך לנו ואנחנו נתקלים בקשיים, הרי שההתמודדות עם פחד קמאי או משימה מורכבת, מחשלת. אנחנו לומדים לחשוב חיובי, להתנהל בצורה נכונה מתוך מקום של אתגר ולהתגבר על הכישלון דרך יצירתיות ותושייה. ברגע שאנחנו מצליחים, הרי שהביטחון שלנו זוכה לפידבק חיובי וההערכה העצמית עולה. ההתנסות הזו נהדרת לכל מי שרוצה להעמיד את עצמו במצבים לא מוכרים במחוזות לא ידועים ולצמוח תוך כדי שהוא לומד דברים חדשים על עצמו ועל ההתמודדות שלו מול אי וודאות.

שחררו את המחשבות היצירתיות שלכם במתחם חדרי הבריחה xcape בו תיהנו ממגוון חוויות, הרפתקאות וסיפורי פנטזיה מעוררי חשיבה עם ריגושים והפתעות.